Sådan kan du gøre radioen til en del af din virksomheds markedsføring

Markedsføring kan være mange forskellige ting, på mange forskellige medier og med mange forskellige effekter. Derudover kan den også være et ganske essentielt element i en sund og voksende virksomhed. Radioen kan være et godt medie at inddrage i sin markedsføringsstrategi, men hvordan gør du så lige det?

Fra visuel identitet til lydidentitet

Mange virksomheder vil gerne have en identitet på markedet. Det kan gøre det nemmere for kunderne at genkende virksomheden og deres produkter, hvilket kan se sig som en stor fordel for den enkelte virksomhed. I fjernsynet, aviser og på nettet kan der være meget stort fokus på den visuelle identitet. Men den kan du ikke bruge til særligt meget i din radioreklame, hvor du i stedet må skabe dig en lydidentitet. Lyddesign kan være en mulighed for dig og din virksomhed til at skabe en unik lyd i kan identificeres på. Det kan være, at der er elementer i den visuelle identitet som I kan overføre til lyd, så de to identiteter er sammenhørende. Lyddesign kan eventuelt bestå i en speciel jingle, et sagt slogan eller andre unikke fraser eller lyde, der bruges i gennemgående.

Professionel Lyddesign

Hvis du har svært ved at imødekomme opgaven om at finde den rette lydidentitet, kan du altid undersøge dine muligheder for at inddrage noget faglig og professionel ekspertise. På den måde kan I måske nemmere for det fulde potentiale ud af jeres Lyddesign, så det er noget i med stolthed kan bruge til at markedsføre jeres brand, produkter og service. Det kan også være de har nogle gode idéer til, hvorledes jeres lydidentitet kan tage form ud fra jeres allerede eksisterende identitet. Måske vil I gerne lave et mindre identitetsskifte, hvor udarbejdelsen og indførelse af en lydidentitet kan være behjælpelig til dette. Så kan i brainstorme såvel som arbejde på den nye identitet.